söndag 21 oktober 2012

Lasset från Kalmar

Idag kom ju som ni vet lasset från insamlingen i Kalmar. Sofi, hennes vän och vännens föräldrar var det som kom. 2st pickuper och ett flak hade dom fått ihop. Drygt 50 personer hade dykt upp vid insamlingen och skänkt massor av bra saker! Varma jackor, skor, mössor men även en kasse full av obrutna askar med kritor!! En del som hunnit rensa hemma innan dom visste om detta hade köpt splitter nya vantar och sånt för att dom så gärna ville bidra, hur fint är inte det!!?
Vi lassade in allt i ett annat rum än det vi har utdelningarna i och det var snart fullt.

Här ovan ser ni bland annat före och efterbild :) Sen även bild från vår lilla "butik" där allt är gratis så klart!
Idag var det jag, Mia, mamma, Sabrina, Emmy och vår egna tolk och nyfunna vän (asylsökande) som sorterade. Dom flesta hade massor av kläder med sig i sina bilar, även jag, så vi hade att göra.
Efter några timmar kom Glenn med kaffe och baguetter till oss så vi får tacka Ölandsstugan för det!
Goa grejer!!


Det tog inte många minuter efter att jag parkerat min bil där idag förrän jag hade mina trogna anhängare utanför dörren. Jag har fått två små grabbar efter mig nämligen. En som, i två dagar, stått utanför och glott in hela tiden och när jag gått för att hämta en ny familj vid deras stuga har jag då haft en svans efter mig ;) Honom kommer det gå bra för tror jag för han är så jävla envis ;)
Den andra är en grabb som är stum. Han var inne med sin familj första eller andra dagen och jag hjälpte honom med kläder. Heelt underbar! Han vill hela tiden prata med mig, då på sitt sätt med tecken och mimande..hua mitt hjärta brister.. Fast han gör mig glad och jag gör honom glad!
Igår kväll var jag där och lämnade in lite säckar jag hade i bilen och då höll han upp dörren åt mig.
Jag gav honom min chipspåse som tack :) Och idag har han fått citronmuffins!

Ett härligt höstträd!

En sliten Emelie

Barn ute och leker

Här bor dom, två familjer i varsin halva av stugan


Inga kommentarer: