tisdag 18 december 2012

God morgon Tisdag!

Igår städade vi ur lägenheten, jag, syster och bror. Vi gjorde klart allt och det är så himla skönt!
När lägenheten är så där tom och urstädad kan jag se att den är rätt trevlig ändå, om den inte vora så sliten, iaf stora rummet där jag haft tvrum/sovrum. Dom djupa fönstren, den öppna spisen, det höga taket och det fina trägolvet. Tänk om hela lägenheten varit så fin, då hade jag nog inte flyttat.
Men igår kunde en verkligen se hur sliten den oxå är. Köksmattan är halvtrasig och fläckig, väggarna fulla med hål och färgen/tapeten? är trasig på flera ställen. Skåpsluckor är lagade med riktiga nödlösningar, alltså jag hade gjort bättre nödlösningar och jag är helkass på sånt! Badrummet ramlar nog snart ihop, duschkabinen är vidrig och jag vet inte hur gammal..hua!

Ett viktigt plus dock är min ljuvliga granne intill! Klockren!
Det kan jag dessverre inte säga om resten..
Nä! Nästa lägenhet ska vara toppfräsch! Endast det bästa är gott nog!
Har tagit sikte på våra nybyggda lägenheter i Ljusstaden i Kalmar, får se om det blir någon uppsägning där snart (inte troligt) eller om dom bygger nya nu till våren så kan jag vänta tills dom är klara.

So long!

Inga kommentarer: