onsdag 10 april 2013

Varför stör det så kan en undra?

En sak jag funderar på ibland är varför det verkar vara många som stör sig på hur andra väljer att leva sitt liv? Extra konstigt när det är ett sunt leverne?
Det dyker upp lite här och var och titt som tätt men det är tydligt att det finns dom det stör.
Jag fullkomligt älskar att träna och gör det gärna så ofta jag kan och hinner!
Jag har i hela mitt liv varit mkt aktiv, spelat fotboll, kört gympapass, gymmat, sprungit, simmat osv.
Inte stör jag mig på dom som valt att inte leva som jag. Mer plats för mig ;)
Inte bryr jag mig om ifall någon hellre väljer soffläge varje dag efter jobbet, det är väl upp till var och en!?
En gör väl det en själv vill och mår bra av :)
Ibland funderar jag lite över varför det stör dessa personer så mkt? Läs inte min blogg, dölj eller ta bort mig på fb och instagram, fråga inte vad jag gör eller gjort för jag kommer fortsätta träna och dela med mig av mitt liv.
En del stör sig men många blir pepp!

Väcker all denna träning någon sorts ångest hos personerna för jag har svårt att tro att dom på riktigt oroar sig för dom som tränar flera ggr i veckan eller tänker på vad dom stoppar i sig. Det verkar mest sticka i ögonen eller nåt?
För mig mycket konstigt?
Visst finns det folk som blir hysteriska i sin kost och träning (precis som vilket osunt leverne som helst) ibland så pass att det blir osunt och det är ju verkligen inte bra! Likadant blir andra helt försoffade, deprimerade av att kanske aldrig röra på sig eller äta en mkt osund kost, konsumerar för mkt alkohol eller något annat. Ja ni fattar.

Sunt förnuft i det mesta är ett bra motto tycker iaf jag!

En del äter för mkt, en del för lite, någon tränar för mkt, andra inte alls?
Jag arbetar ständigt med mig själv och utvecklas fortfarande på många sätt.
Har testat olika dieter och sätt att äta på och är ännu inte helt hundra på vilken kost som passar mig, min träning och kropp allra bäst.
Men just nu är jag mkt nöjd med det mesta :)

Jag försöker tänka på vad jag äter av många anledningar.
1. För att min mage mår betydligt bättre av att inte äta massa godis och mat med "onaturliga" tillsatser. Har IBS så jag är väl medveten av vad jag "tål" och inte.
2. Jag äter regelbundet och tar gärna frukt eller keso mellan målen för att det mår både min kropp och mitt psyke bra av. Jag väljer något nyttigt mellanmål av anledningen, se ovan. Tycker det är onödigt att trycka i mig "skit" en helt vanlig dag men det är min åsikt.
3. Jag vill hålla min vikt, bli fastare och bygga muskler och försöker komma fram till den rätta kosten för Mig och Mitt mål. Och ja, jag är en av dom som bryr mig om hur min kropp ser ut och har som många andra haft och har komplex. Jag gillar att se bra ut helt enkelt.
Jobbar på det ;)

Varför tränar jag så mycket som jag gör då?
Hm.. Ja vad kan det vara för anledningar?
1.Det är så sjuuukt roligt!!!!!! Och just nu har vi så kul hela gänget (klanen) när vi tränar ihop! Att få spendera flera timmar i veckan med både syskon, svägerska, svåger och pappa samtidigt som jag gör det jag älskar! Fantastiskt!
2. Det är jättebra för kropp och själ!
3. När en ser och märker fysiska framsteg, det är en sån härlig känsla! En blir nöjd och taggad att jobba ännu hårdare!

Jag är så glad att jag är inne i detta träningsstim just nu och att jag har så många med mig!
Så det så!

Och för er som ev oroar er, Jag lyssnar på min kropp när den säger ifrån och tycker att det är dags att vila.
Ni ser, kroppen är rätt bra på det viset, den säger lixom- Höddö du, nu får du nog chilla lite för nu är jag trött och snart kanske överansträngd..
Oftast lyssnar jag i tid, ibland lite sent och då får jag skylla mig själv för då måste jag kanske vila längre än vad jag annars hade behövt.. ;)
Och som ni ser, det ger resultat att träna som jag gör ;)

Inga kommentarer: