tisdag 16 april 2013

Våldtäktsharen!

Härom kvällen tog jag dom på bar gärning!
Haren och kaninen! Eller som jag kommit att kalla den, våldtäktsharen!
Vet att det låter brutalt men efter vidare forskning i det hela kan det faktiskt ha varit just så..
Harar och kaniner parar sig ofta och om du har sällskapskaniner i bur i din trädgård kan harar komma och våldföra sig på dom!
Usch!
Fast vad vet jag, dom kanske gillare!?
Kaninerna och hararna kanske bara leker av sig lite ;)
Här utgår jag ifrån mina förutfattade meningar. Haren är större, kantigare och känns lixom elakare medan den lilla kaninen är så rund och fluffig, snäll och hjälplös.. Skenet kanske bedrar?
Iaf.

Jag kom körandes en kväll när jag plötsligt fick stanna/sakta in för mitt i vägen satt en hare och en kanin och såg himla hemliga ut..?
Det var precis som att jag kommit på dom eller att jag lixom störde.
Som jag sa till mamma- Det var nåt lurt för det var ingen annan där? ;)
Vi fick oss ett gott skratt!! Knäppt uttryck!
Dom satt lixom där och vände och vred på sig när jag kom ;)
-Åh!! Måste det komma en bil just nu..!!

Så, harar och kaniner parar sig och får ungar som sedan inte kan skaffa egna ungar, det är väl vad som händer typ.
Fast jag ryser av tanken att tänk om det är som jag föreställer mig? Att dom onda hararna ger sig på dom stackars små söta kaninerna..?

Får hoppas att uttrycket "pippa som kaniner" stämmer helt enkelt ;)

Inga kommentarer: