måndag 10 juni 2013

Ett av tre sommarjobb

Som många av er säkert vet vid det här laget jobbar jag numera även på Gamla Televerket Mat och Vin.
Vi hade pratat om att försöka få in mig på schemat lite efter hur mina dagar ser ut på Rabalder men än hade vi inte satt några dagar. Så i torsdags när jag låg hemma vid poolen ringde Kjell i panik efter mig då dom fått bortfall och behövde hjälp i servisen. Inom en halvtimma var jag där, nervös men samtidigt förväntansfull.
Hur skulle detta gå? Jag kan ju inte ens menyn?? Har aldrig använt ett bongsystem (stavas det ens så?)
Sist jag serverade var för 5 år sedan då jag arbetade hos Jonas på Restaurang Trädgårdsgatan 26 och det var bara under några månader, 8 kanske? Så det är ju inte så att jag "har det i mig" och arbetat massa med servering direkt..
Blev skitnervös när jag väl var på plats på GT, kände mig överflödig ett tag då jag inte visste riktigt vad jag skulle göra och då mest kände mig i vägen.. Fast det dröjde inte länge innan jag var varm i kläderna och sprang runt som en idiot med tallrikar, beställningar, vinflaskor, desserter och ölglas.
Restaurangen blev ju inom kort fullsmockad så jag blev verkligen inkastad i det och tvungen att lära mig och fort dessutom!!
Det är verkligen bästa sättet att lära sig på! ;)
Blev jobb även fredag och lördag, lika mycket folk då och skitkul!!
Mat tog slut, viner tog slut men vad gör det!? Ett angenämt problem då det visar på god mat och att folk uppskattar restaurangen. Nu blir det bara till att se till att ha större lager hemma och vara väl förberedda :)
Ingen hade nog väntat sig detta tryck från start?
Att vädret varit så underbart har ju oxå varit till fördel då GT har en underbar innergård.

Idag är det måndag och jag ska jobba själv i servisen då Maje vill vara ledig. Maje som är ordinarie i servisen, en helt klockren kvinna som är jätterolig att arbeta tillsammans med!
Så idag och imån får jag testa att sköta det på egen hand, skoj!
Sen är det jobb torsdag och fredag på Rabalder och sedan lördag och söndag på GT. Ska försöka vara ledig på onsdag nu men då kanske jag borde passa på att göra om i Ahmeds fönster..? För det ska jag ju göra 1 gång i veckan hela sommaren oxå.
Hm... Får klura på det.

Skönt att jag har att göra nu när sommaren fick sig en så dålig start på andra plan, då kan jag inte tänka så mycket på det. Inte dagtid iaf.

Hoppas jag har energi nog till att ta mig en löptur på onsdag oxå. Gudars vad en tappar musklerna fort..
Jag som var så fin ett tag, nu bara magrar jag... :(



Inga kommentarer: