måndag 20 januari 2014

En bra måndag helt enkelt

Var suuuupertrött när jag kl 10 idag först orkade rulla över sängkanten..
En promenix med flickorna i det bitande vädret, en lunch/frukost med syster och jag var på banan.
Kände mig så där förväntansfull och upprymd idag, lycklig och glad! Och det trots att det var måndag ;)

Precis så kände jag!
"Today is a perfect day for a perfect day"

Dagen har inte bestått av så mkt mer än det jag sa och sedan jobb men jag har nog varit glad hela dagen :)

Började jobba 15 och redan kl 16 var det dags att hoppa i plurret och leda lite Lek och Simgrupper. Det är så himla skoj!
Barnen är förväntansfulla och glada, en del försiktiga medan andra är helt galna ;)
Och där mitt ibland dessa ungar får jag vara med, leka massa roliga lekar och få barnen att känna sig trygga :)
Fantastiskt är det!

När jag var klar där var det dags att sätta ihop/planera vattenfysen men det gick väl sådär..
Då såklart skulle varenda en som kom teckna nytt kort, köpa toast eller ha något annat som gjorde att jag inte kunde planera eller äta min sena lunch/middag.. Under den timmen är jag själv vid kassan medan de andra fortfarande är i vattnet därför kör det lätt ihop sig där ibland..
Det blev inget i magen, ett snabbt ihopkastat pass och massa spring med hantlar, spinningcyklar och handskar innan jag var klar och stod där framme vid kanten redo att kicka igång.
Puh!!
Tack o lov fick jag hjälp av Kimman i sista sekund så jag hann precis ordna med allt.
Det lilla jag dock hann planera att jag ville köra, bland annat två låtar på cyklarna, var bara att glömma. Jag fick styra om i passet ordentligt men det ordnade sig.
Det kom ju nämligen 28 pers ist för de 15 som var uppskrivna så cyklarna räckte inte till.
Ett angenämt problem, verkligen, och passet blev riktigt bra tillslut ändå. Alla verkade nöjda och jag fick höra att "det här är det roligaste jag gjort på länge" så det tar jag som ett bra betyg :)
Till nästa måndag blir det en bättre planering där jag räknar på runt iaf 25pers från början så får vi se hur många det blir. Då här jag iaf planerat så det kan bli ett riktigt bra pass trots antalet.
Funderar på att under någon låt eller två dela gruppen i två och köra olika stationer, en på cyklar tex och den andra halvan med något annat..?
Får se hur det blir..

Denna dagen läggs i vilket fall i lådan bland dom bättre :)
Nu blir det till att sluta dom blå för imån är det dags att sätta ihop ett cirkelfyspass som heter duga!

Vi kör på!

Inga kommentarer: