måndag 17 februari 2014

Mina dagar

Har visst gått nästan en vecka sedan sist..
Vad har då hänt och vad har jag gjort?

Det var ju Alla Hjärtans Dag i fredags och den spenderade jag självklart med mannen som har mitt hjärta <3
Men även en stund med Calle, Hasse och Silje i badhuset. Lite plaskande och fika blev det under några timmar, trevligt!

Jag och Rikard åt lite mat här hemma på kvällen sen kröp vi ner i soffan med massa smask och tittade på ca 5 timmar av GoT. Rikard hade aldrig sett det innan så jag tänkte att vi kunde köra maraton på alla säsonger innan 4an släpps i april.
Blev en mysig kväll som vanligt och efter jag jobbat klart på lördagen tog jag Brittan upp till Böda så vi kunde se klart säsong 1.
Mysigt att träffa svärpäronen och alla lurviga där uppe <3

Jobbade ju sen tidigt på söndagen så det var bara att rulla neråt runt sjuhugget, efter att jag ätit min gröt ihop med Ingvar såklart ;) Söt gubbe det där :) 

Jobbade med Hasse i helgen och det är alltid lika roligt! Allt flyter på så bra och vi har kul hela tiden :)
Lite konstig söndag dock för det var mkt folk i badet men vi hade inte mkt att göra då ingen handlade typ?
Så jag gav mig på golvbrunnarna i damernas duschrum.. Nice som vanligt..men ändå gött att fixa det för en ser ju verkligen resultat. Skönt att bocka av städgrejer som är lite mer än det vanliga dammandet och torkandet.

Kvällen igår spenderades i Kalmar hos Rikard och vi såg halva säsong 2 av GoT.
Eftersom 3an går på svensk tv nu och vi inte är i fas än så köpte vid dvdn idag ist så den ligger nog i brevlådan senast i övermorgon :)
Helgen räddad!! 
Eller nätterna för dagarna blir väl det vanliga med att vittja fällor, fodra och dona ute i naturen :) 
Hoppas på att få träffa Rikards ena syster och man till helgen! Dom är nere från Sthlm på besök under sportlovet.
Ska bli himla trevligt! (Och nervöst..)

Men först siktar (telefonen ville skriva suktar och det stämmer ju oxå;) jag mot onsdag för då kommer Rikard och vi ska se klart säsong 2 :) Gött!

I övrigt, (förutom det mitt liv mest består av just nu, Rikard och GoT) så går allt bra på jobbet. Mina pass är fulla och jag känner mig uppskattad för det jag gör :) 
Det är så roligt att leda pass och jag ser mkt fram emot min vattengympautbildning som närmar sig med stormsteg!
Om drygt en månad åker jag och Astrid, som ska vikariera för Hasse, till Katrineholm på en tvådagars utbildning.
Himla trevligt att få den på papper!
Sen fattas bara gyminstruktör och simlärare på papper men ett steg i taget ;) 
Måste bli bra i knät oxå!! Har inte köpt linimentet Linex än som jag skulle.. Det var stängt sist Rikard var där och kollade nämligen. Känner att jag behöver det för jag har ont.. Vill prova en "behandling" med det innan jag ev kollar upp knät hos en läkare.
Har fortfarande lite träningsvärk från i torsdags när jag fick lite tips på övningar av Kimman för att dels stärka baksida lår och sedan armar, bröst och rygg.
Han visade riktigt kul övningar men jävlar vad dom tog!!??
Perfekt att ha en PT till kollega ;)
Vi kom överens om att för varje bakverk jag tar med mig till honom dom fredagar vi jobbar får jag minst 3 nya övningar på valfri muskelgrupo. 
Bra deal va?! ;)



Så nu vet ni vad jag gör och gjort dom senaste dagarna, ja ni som bryr er alltså :)
Tack i hej så länge! Nu ska jag sova

Inga kommentarer: