måndag 3 februari 2014

Nu jäklar!

Måndag, ny vecka, nya tag. 
Yes, jag tänker vända min osunda livsstil nu och ta tag i mig själv! Sluta trycka i mig godis och skit men framförallt TRÄNA!!
Till min hjälp har jag skaffat ett knästöd så jag kan träna ordentligt igen, eller iaf testa. Eftersom knät bråkat länge nu (1,5 månad?) och jag tagit det lugnt men det ändå inte verkar hjälpa tänker jag nu ist köra på som om jag inte har ont.
Så imån blir det till att vara lite mer aktiv när jag leder cirkelfyspasset, sen träning innan jobbet på onsdag, simma efter jobbet på torsdag sen leder jag ju vattengympan på fredag. Det blir bra! :) 
Sen får jag se hur det känns! Känns det inte sämre så vet jag ju att jag förmodligen kan köra vidare men blir det däremot värre så får jag gå till läkaren och kolla upp det.. Hope not..


Vaknade ju i Kalmar hos Rikard i morse och kunde svänga förbi Stadium innan jag åkte över bron. Köpte då knästödet men passade även på att köpa nya träningsbyx, ett par cykelbyxor! Invigde dom ikväll på vattenfysen och det var super!
Vattenfysen har verkligen fått ett uppsving och jag tar faktiskt åt mig en del av äran :) Jag tycker själv det är kul och försöker göra roliga och varierande pass varje gång men visst har en del att göra med alla nyårslöften oxå, såklart ;) 
Det märks redan nu när antalet gått från 25-30 till 17 idag.. Men håller vi bara antalet mellan 15-20 någonstans är jag supernöjd!

Den här veckan tänker jag som sagt jobba och träna. Har tagit ett extrapass på onsdag, min lediga dag, då Hasse ville vara ledig. Perfekt!
Rikard är ju i huvudstaden på kurs fram till fredag så jag kan lägga all tid på annat.
Åkte in till honom igår kväll efter jobbet. Var ju tvungen att få så mkt tid med honom som möjligt innan han lämnade mig för 5 hela dagar.. Snyft..
Men på fredag är han tillbaka och lördag åker vi norrut till fantastiska Böda :)



Inga kommentarer: