torsdag 25 september 2014

Insamlingen

Nu har jag fått ihop en härlig liten skara vänner som vill hjälpa mig med lite utdelning av kläder :)
Vi kommer förhoppningsvis börja efter Skördehelgen nu.
Jag har några fler samtal att göra innan och något möte sen ska det nog kunna köra igång!

För er som undrar så går det bra att lämna in kläder, främst vinterkläder och skor till barn ute vid Lundegård. Pratade med Tina igår och hon ska försöka ställa undan det ni lämnar (som är för barn) på ett visst ställe så jag och min skara lätt kan hämta där ute för att sedan sortera och dela ut.
Vi kommer att försöka förse barnen först, (camping efter camping, stuga efter stuga) så har ni endast barnkläder i lådor/påsar så märk gärna upp det innan ni lämnar ut det. Det skulle underlätta jättemkt! :)
Om det är någon av mina vänner som vet med sig att ni har jättebra och varma kläder till barn som ni vill skänka och inte hinner ta er ut dit, hör av er till mig så kan vi säkert lösa det så länge :) Ni har kanske vänner och bekanta som vill skänka? Ta emot det, kontrollera så det endast är varmt, helt och rent och lämna ut det eller hör av er till mig som sagt.
Vill även säga att det i år är väldigt många småbarn och spädbarn som behöver varmt..

Som sagt, självklart vill vi hjälpa alla men jag och mina kommer först koncentrera oss på barnen sen se om det finns tid till resten så har ni vuxenkläder och skor släng det för tusan inte!! Lämna ut det också men lämna gärna det för sig och barnsaker för sig, går ju fort att märka upp.
Tack! Ni är guld värda!

Inga kommentarer: