lördag 13 september 2014

VG-conventet

Är helt slut efter denna dag...
Har varit i Oskarshamn på Vattengympa-convent hela dagen och testat på massa olika sorters pass. 
Dagen skulle börja kl 9 men första passet och eftersom jag heter Emelie Alltiduteiasgodtid Petersson var jag utanför arenan strax innan 8.. Hehe..
När jag kom in berättade dom att det blivit ändrat och att det börjar 10.30..!!!??
Tydligen hade dom försökt ringa om det men jag har då inte fått något samtal och inte Inger heller.
Strunt samma.
Tack o lov kom två till för tidigt så vi fick köra ett Pulspass redan 9.15-9.45. 
Kort, intensivt, rätt jobbigt stundvis och kul!
Sen körde resten igång 10.30 och till lunch hade vi haft minst 4 olika pass. 
Allt som allt blev det nog 8 pass och dagen bjöd på allt från pulspass, step, box, cirkelträning, djupvattenträning, spinning och zumba.
Det sistnämnda var helt meningslöst egentligen, iaf i träningssyfte för visst var det lite kul musik å så..
Men att köra zumba i vatten är ingen hit plus att passet var alldeles för många snabba byten att en inte hann ta ut rörelserna och få träning.
Det jag känner att jag fick ut av dagen är först och främst gratis träning, nya möten och erfarenheten ;)
Några låtar i pulspassen var bra och lite annat än vad jag kört (fast övningar jag känner till) plus att låtarna var bra så lite tips fick jag där. 
Cirkelträningen, där jag hoppats på nya idéer, gav mig inte mkt.. Alla övningar har jag plus att mina pass är mkt roligare och tuffare.
Jag var bara med på halva djupvattnet för mitt knä kändes väldigt ansträngt mot slutet så jag tittade på resten och även på spinningen.

Dagen har varit bra men nu är jag mör och tänker krypa in i famnen hos min Rikard <3 För nu är jag äntligen i Böda


Inga kommentarer: