torsdag 11 september 2014

Vg på VG?

Denna dag har varit så bra!
Var på jobbet 05.30, börjar egentligen 05.45 men vill alltid vara där i god tid utifall något skulle krångla plus att det är skönt att slippa stressa.
Efter alla morgonrutiner var det dags för mig att hoppa i plurret med ett gäng ungar. Idag var det en särskola som hade bad så det blev mest lek och bus men det var roligt.
Hoppade i en ny baddräkt vi fått in på jobbet, satt som en smäck, kändes jättebra och var mkt bekväm att bada i :) Vi har fått in höstnyheter nu så lika bra att passa på!
(Ni kan se bild på den nedan)

Dagen rullade sen på med lite städning och kl 12.30 var det dags att hoppa i träningskläderna och köra "genrep" på vattengympan. Astrid fick känna på passet i vattnet medan jag stod och svettades ihjäl, hoppandes och studsandes på land i ca 30 graders värme..
Så jäkla skoj och jag måste säga att jag är riktigt nöjd med passet so far, ett starkt vg! :) Några små ändringar kan det komma att bli längre fram för det är tex en låt jag spyr på snart som jag behöll bara för att mina deltagare ska känna igen något från det gamla passet och jag tror dom gillade den låten så..
Annars så är det en musikblandning med bland annat Robyn, Di Leva, Michael Jackson, The Moniker, TLC, Danny, Agnes, Elvis, Sean Kingston, Tomas Ledin (hehe) och till och med Markoolio och Linda Bengtzing ;)
Det gäller att blanda så en själv gillar det mesta men så även pensionersdamerna känner igen och gillar en del, som typ Ledin ;) Jag vet..Tomas Ledin lixom.. Men allt är bättre än Nanne Grönwall!
Har ändå rätt så "ung" och poppig musik rätt igenom och inte så mkt som dom kommer känna igen men musiken är glad och pigg och det är det viktigaste tycker jag.
Efter passet så var min arbetsdag över så jag fortsatte en stund inne på gymmet med lite rehab, lika bra att passa på!

Väl hemma hos flickorna blev det koppel på och sen en långpromenad på 40 minuter runt härliga Sjöstugan. Flickorna fick springa lösa och busa som galningar och vilken energi dom hade!?
Tror dom är lite understimulerade just nu så det får till att bli lite bättring på den biten!
Blev en kaffe hos syster sen lite drop-inkäk hos bror min. Maria hade lagat en helt gudomlig soppa som jag fick äran att smaka på, tack för det <3
Några gosiga pussar från Algot och sen hopp i bilen och hem igen.

Nu sitter jag här och känner mig rätt nöjd med tillvaron.
Ni måste tycka att jag är schizofren eller nåt som ena dagen skriver om min ångest och oro för att någon dag senare komma med sådana här inlägg. Men that´s me.
Funderar dock på att försöka göra om lite på bloggen, bara det att jag inte vet hur jag ska göra (jag suger på sånt..)
Skulle vilja dela upp mina inlägg i typ privata inlägg och träningspepp.
Känner att det vore lite kul att forma bloggen mot lite mer träning men självklart vill jag "skriva av mig" när det behövs oxå. En känslomänniska kommer jag alltid vara.
Och så vill jag fortfarande jättegärna ha hjälp med en ny header av någon! Eller ett helt nytt utseende på bloggen egentligen.
Känner någon sig sugen på att hjälpa till så hör gärna av dig!

Körde ju min vattenfys i måndags och cirkelfysen på gymmet i tisdags och det är så kul att vara igång igen! Jag berättade ju om vattenfysen sist och passet på gymmet i tisdags var minst lika bra! Kom 16 pers varav 4 nya. Kan säga  som såhär, tror dom kan ha lite ont idag med tanke på att min syster och väninna knappt kan gå..hehe.. ;)
Är så pepp! Nu jäklar ska jag komma i form igen!
Är ni med!?!


Inga kommentarer: