fredag 24 oktober 2014

Det rullar på så sakteliga

Redan fredag, tiden går hiskeligt fort..!
Jag har redan jobbat 7 dagar på raken och har nu iom utbildningen i helgen 7 dagar kvar innan jag tar en välbehövlig "vila" uppe i Böda.. (mkt vila det kommer bli just ;)

Mina dagar har rullat på och denna vecka har verkligen varit en aktiv vecka!
Måndagen började med ett VG-pass och sedan fortsatte den med an massa simskolor och avslutades med ett vattenfyspass.
Tisdagen var det dags för cirkelfys (vilket kul pass!!), onsdagen 3 skolklasser i bad, igår klasser i bad igen och idag fredag väntar jag på att klockan ska bli 10 och jag kör igång vattengympan.
Mkt fysisk aktivitet alltså och helgen lär ju bjuda på en hel del mer iom min simlärarutbildning.
Även fast jag känner mig väldigt sliten redan så är det rätt kul med sådana här perioder ibland (som sagt ibland..) då jag verkligen får hålla igång och känna att jag lever ;)
Det som gör att jag redan känner mig trött är ju för att jag lägger så mkt av min lediga tid (förmiddagar och kvällar) på min ideella verksamhet just nu men det är ju, som ni säkert förstått, värt varenda minut :)

Hur går det då med utdelning, insamling och sortering av barnkläderna?
Jo det rullar på. Igår fick jag och mamma hjälp av både Shireen och Anna Sjölin och vi hann hämta kläder på Lundegård, sortera upp i kassar och även dela ut en del vid Kapelludden (och fika under tiden)
Jag fick hjälp att tolka av Shireen när vi delade ut kassarna och det är verkligen till superstor hjälp! Så skönt att kunna förklara allt med storlekarna och om något blir för stort eller litet och att vi då önskar att dom försöker byta med någon annan vid campingen. Vi förklarar att det dom får är från människor som skänkt och att det inte är säkert att kassarna är "kompletta" och att dom då får försöka vända sig till tex Ria och Röda Korset.
Det kändes riktigt skoj att börja dela ut till Kapelludden! Fantastiskt trevliga och ödmjuka människor och alla vill hjälpa till!
Lite äldre barn (över 12) kom fram och frågade när vi skulle komma till dom och när vi förklarade att vi inte kommer att ha något till dom just nu pga åldern så fick vi svaret att Nej dom behövde inte ha något utan dom undrade för sina småsyskons skull.. <3 Så söta!!
Hoppas dom blev nöjda med svaret att det förhoppningsvis kommer ske nästa vecka.

Och här kommer NI in igen!
Hjälper ni oss fortfarande genom att skänka kläder, höra med nära och kära, sprida budskapet på facebook?!
Igår fattades det mkt strl 122-134 i jackor och termos, ev overall, till främst flickor.. När vi kommer fram till det faktum att vi inte kan få kassar klara pga att vi inte har ytterkläder får vi sluta för dagen och det är så tråkigt när vi har ångan uppe.. Vi har ju inte möjlighet att arbeta med detta varje dag i veckan utan avsätter vissa kvällar då vi samlas och sorterar och då vore det toppen om vi kunde hålla på tills ögonen inte orkar hålla sig öppna längre, att det var anledningen till att vi slutade och inte bristen på ytterkläder..
Men men..
Vi förstår att det tar tid att få tag i kläder och att alla inte kan skänka massor men jag ber er att fortsätta leta runt för behovet är fortfarande jättestort!!!
Kanske känner ni någon som driver eller arbetar i en klädaffär?? Vill dom kanske "tömma lagret" lite? Som sagt, hör runt och hör av er till mig om ni har tips eller fåt tag i något bra!

Till dess, Ha det gött och trevlig helg!!!!















Inga kommentarer: